Müüt 1- Motomees on põmmpea! Usutavasti põrutab seal mudas müttamine ja hüpetel rappumine midagi mõistuses paigast ära. Ja need, kes krossi sõidavad ilmselt vist ikka peaga midagi teha ei oska, sest kui nupp ei noki, nokib gaasikeeramise käsi. Vastulause: krossimehel peab olema hea keeleoskus, et läbi lüüa, keskmisest paremad teadmised tehnikast, strateegilise planeerimise oskused, keskendumisvõime, distsipliin ja vastutusvõime. Ilma nendeta läbi ei löö. Krossimehed on minu meelest väga kõrge EQga (emotsionaalne intelligentsus). Konkurente ja trennikaaslasi toetatakse ja hoitakse väga, suheldakse sõbralikult ja avatult. Motokross nõuab kõrget distsipliini ja oma võimete tundmist. Asjad ja tsikkel peavad olema korras, trennid regulaarsed. Et üldse võistlusrajale juletaks minna, on krossimehel teada, et tuleb teha trenni, trenni, trenni - iga ilmaga ja kaua. Tuleb end sundida, kui tahad edu maitsta. Kui endal margi täis teed, vastutad nii sponsori kui klubi hea maine ees. Tõeline põmmpea ei viitsi üldse midagi teha, rääkimata siis kehva ilmaga diivanilt tõusmisest! Telekas võibolla mõni värske krossivõitja jätab natuke kahtlase mulje, aga kes meist suudaks ilma eriväljaõppeta telekas pingevabalt esineda, eriti kui veel võistluspinge pole veel maandunud. Lisaks: Gert Krestinov (üks noor motoäss, rahvusvahelise karjääriga) lõpetas gümnaasiumi trennide ja võistluste kõrval neljadele-viitele. Noor tulevikulootus Tamur Talviku esines edukalt ja soliidselt Laulukarusellis. Noor krossimees Ardo Kaurit on edukalt osalenud rahvusvahelistel ja kohalikel füüsikaolüpiaadidel. Enamus Eesti tuntud ässadest on tegelikult edukad ettevõtjad (nagu Triisad, Engman). Tublisid ja tarku on igal elualal. Ka motokrossis.
Krossimees on ka kabes kõva strateeg |
Müüt 2 - Motokross teeb sandiks! Vastulause: kahjuks on pigem purjus peaga vettehüpates sandistunuid kordades rohkem. Eelmisel aastal hukkus 44 purjus peaga vette roninud inimest. On küll juhuseid, et juhutub õnnetusi ja tekivad terviseprobleemid ka motokrossis. Täpset statistikat mul kahjuks pole kui palju krossisõitjaid on just krossi sõitmise tõttu jääänud invaliidiks, aga nagu ütleb Avo Leok ETVs, et ratastooli jäävad ikka väga vähesed ja ka teistes spordialades esineb vigastusi.
Tulevase korvipoisi esimene õnnetus. Püsivaid tervisekahjustusi pole siiani korvijooksust tekkinud! |
Müüt 3 - Motokross on kallis! Usutavasti peab ju olema krossibuss, kogu selle varustuse , tsikli, kaadervärgi hind on üüratu ja see saab olla ainult superrikkurite või nende võsukeste hobi. Vastulause: motokrossiga alustamiseks ei pea sul olema muud, kui üks vaba õhtu, isiklik laps, natuke bussiraha, et sõita näiteks Rannamõisa (Tallinnast buss 1.41 eurot) ja tsikli rendi raha ( vähemalt 6.39 eurot). Edaspidi saab osta kasutatud asju, käia radadel, mille eest tasu ei küsita jne, osta osa varustust sõpruskonnaga kamba peale jne. Loomulikult, kui soovid teha profitasemel motokrossi karjääri, on raha vaja. Aga millisel alal seda siis poleks?? Sugugi odavam pole osta lapsele mängukonsool, hulga PSP mänge ja hiljem maksta depressiivse lapse "kordategemise" eest psühhiaatrile.
Krossiga alustamiseks investeeringuid ei pea tegema igaüks, piisab kui Motokrossipisik seda teeb. |
Müüt 4 - Motomees on karm ja tige! Küllap on ikka krossile vaja ronida nendel meestel, kes tahavad olla tõeliselt mehelikud, karmid, ägedad, kiired. Normaalne mees ei pea ju mudas urisema ja pärast poodiumil rinnale taguma, vaid toetab õllepudeli kõhukesele ja patsutab prouat, eks. Vastulause: Kui normaalne mees maandab kontoripingeid maanteel ja naise peal, siis krossimees rakendab kogu oma adrenaliini, raevu, üleliigse jõu ja rakendamata jahikire eesmärgistatud tegevusse. Krossivõit - see on võit mitte ainult teiste, vaid oma keha ja meelte segaduse üle.
Mehe sisemine loom vajab taltsutamist! Karmi koore all on hell ja armas süda. |
Müüt 5 - Motokross on meeste mängumaa! Kes see enne kuulnud on et, mõni normaalne naine sellist liiva ja muda vabatahtlikult taluks. OK, äärmisel juhul on naine ilusas nahkses kostüümis suure mehe seljataga maanteel, kui nad Jõgeva Treffile sõidavad, see on võibolla isegi seksikas. Aga motokrossis kogu varustus ümber, jubedalt suur kiiver, saapad nagu ulmefilmist - kust otsast see naiselik on?! Vastulause: Naistele tehakse tänapäeval väga lahedaid krossiriideid! Eestis on terve klubitäis naisi, kes krossi sõidavad. Kui Dirt Flowersi krossileedi võtab pärast sõitu kiivri peast, tuulde lehvivad kaunid pikad blondid kiharad ja turvavarustuse alt tuleb välja nõtke ja kaunis naine, on see minu meelest sada korda naiselikum kui kodus dressides koristav ja kokkav naine. Naistele on oma maailmameistrivõistlused, mida korraldab Rahvusvaheline Motokrossi Föderatsionn FIM. Omal ajal NSVLi absoluutne raudne leedi Virve Kiisa on hea näide, kuidas krossirajal möllamine ja tõeliselt soe süda ning naiselik vaist sobivad kokku suurepäraselt! Loe ajakirjast Motokross (märts/aprill 2009, pühendatud naistele, ainult paberkandjal).
Motokross on roosa! |
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar