Naisterahva loogiline meel paneks koos kiivirga loomulikult kummikud enne trenni valmis. Porisele, tolmusele rajale - mis siis veel kui kummikud.
Püha lihtsameelsust. Nüüd on endal ka piinlik, et 3 aastat tagasi nii mõtlesin.
Saapad on üks olulisem osa krossipoisi turvavarustusest.
Krossisaapad on:
- kõrge säärega, et jalga ei kõrvetaks vastu summutit või mootorit,
- tugevad, et hüppeliigest ei vigastaks,
- tugevdatud ninaga, et varbaid ära ei lööks,
- korralike tihedate kinnitustega, et sõidu ajal kogemata jalast ära ei tuleks,
- robustsed ja rasked, et nad oleks piisavalt tugevad.
Saabas hoiab ära jalalaba tagurpidi keerdumise ja väänamise. Noh, et jalg vigastada ei saaks kui see kuskile alla või vahele jääb. Kummik on libe, tuleb jalast ära, läheb kärssama ja ei kaitse jalga absoluutselt mingis asendis.
Saapaid toodavad Alpinestars, Fox, Sidi, Gaerne, O'Neal ja eriti eksklusiivsed on Nike'i omad. Väiksemaid ja vähemtuntud tootjaid on muidugi ka.
Lastele on valik üsna väike - kuigi tootjaid on, on küsimus mudeli sobivuses. Osadel on liiga kõrge säär ja lühemate jalgadega kutid jäävad nendega jamasse.
Pärtli esimesed saapad olid Foxid, väga ilusad mustad. Nüüd need teenivad meil 1,7aastast, kes nendega uhkelt toas taarub.
Pärtli teised, praegu uued, on valged Alpinestarid
Saabaste kinnitused on eri-skeemiga jublakad, spetsiaalselt disianitud ema küüsi murdma. Ma olen mitu korda tahtnud uurida mõnelt kauni maniküüriga krossipoisi mammalt, kuidas küll nende küüned saabastele vastu peavad...aga seni pole tihanud.
Kinnitused käivad nipikalt altpoolt alustades kinni, ühed ühele poole, teised teisele poole. Et vaim püsiks virge ja peaks jalgu saabastades ikka keskenduma.
Krossisaabaste hoolduseks on välja töötatud terve teadus, paras brožüür. Harjaga ei tohi nühkida, mingi keemiaga ei tohi läheneda, loomulikult ei tohi survepesuriga rünnata. Ainult pehme lapi ja veega! Kõigepealt pehme harjakesega lahtine muld maha, siis niiske pehme lapiga üle, siis korralik kuivatus. Aga mitte mingi puhuriga muidugi! Loomulikult on neil kaasas spetsiaalne määre, mis hülgab vett ja säilitab kõik muud head saapa omadused.
Saapaid ei tohi kunagi panna plastikkotti - alati tuleb neid korralikult ventileeritud kohas täiesti ära kuivada lasta. Saapaid ei tohi hoiustada püsti, vaid küljeti pikali - nii ei teki hüppeliigese kohta saapasse kortse ja vorm püsib kauem hea.
Krossisaapaid ostes võiks kõik kinnitused üle kontrollida, kindlasti jätta piisav sokivaru, ent samas ei saa ka liiga suurtega sõita. Enne ostu tuleks veenduda, kas põlve saab vabalt kõverdada. Kasutatud saabast osta on täitsa OK, eriti laste puhul.
Talvel sõites on krossisaapad muidugi v. külmad. Pärtlil olid trennist tulles jalad jääs. Seega - kohe kui rajalt maas, pandagu soojad sokid ja korralikud tavalised talvesaapad jalga. Pikalt krossisaabastes passida pole hea mõte.
Uute saabaste hinnad jäävad vahemikku 100 - 300 euri laste mudelite puhul. Sõmerpalus Adrenalin Arenal laste tsiklit rentides on Motokrossipisiku poolt 2 paari erinevas suuruses saapaid kohapeal olemas, hinna sees.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar